Η ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά των smartphones και των tablets, σε συνδυασμό με την ολοένα μεγαλύτερη χρήση εφαρμογών των χρηστών στην καθημερινότητα τους, έχουν αναδείξει κατά πολλούς μια νέα μορφή επικοινωνίας 1 προς 1 για τους επαγγελματίες.

Αντιλαμβανόμενη τις νέες ανάγκες επικοινωνίας του Φαρμακείου με τους πελάτες του και της εξέλιξης των νέων μέσων επικοινωνίας, η ITeQπροχώρησε στην δημιουργία της 1ης εξατομικευμένης εφαρμογής για τα έξυπνα τηλέφωνα (iPhone & Android) για το Φαρμακείο. Με αυτό τον τρόπο, το κάθε φαρμακείο θα διαθέτει την δική του εφαρμογή με την επωνυμία του Φαρμακείου την οποία θα μπορεί να «κατεβάσει» ο κάθε χρήστης Δωρεάν από τα καταστήματα AppStore (iPhone) και PlayStore (Android).

Οι χρήστες των smartphones

Ανοδικό ρυθμό καταγράφει η χρήση των λεγόμενων smartphones στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της GfK Custom Research η διείσδυση των smartphones αγγίζει πλέον το 15% στην Ελλάδα, ενώ η πρόθεση απόκτησης smartphone κατά την επόμενη αγορά κινητού υπόσχεται να διπλασιάσει, σχεδόν, την αγορά σύντομα. Η διείσδυση και η πρόθεση είναι σημαντικά μεγαλύτερες στους άνδρες και τις ηλικίες 18-34, κοινά με μεγαλύτερη τεχνολογική εξοικείωση και υψηλότερη ενασχόληση με το Internet. Απροσδόκητα υψηλή είναι και η διείσδυση στην κατηγορία των γυναικών 35-50, οι οποίες και παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση στην χρήση των κοινωνικών δικτύων. Είναι οι ηλικίες που αποτελούν και θα αποτελέσουν τα ερχόμενα έτη τους πλέον σημαντικούς καταναλωτές, ενώ τώρα σημαντικό μερίδιο από αυτές τις ομάδες πραγματοποιεί αρκετές αγορές από ηλεκτρονικά φαρμακεία. Με αυτό τον τρόπο παρέχεται η δυνατότητα προσέλκυσης πελατειακής βάσης σταθερά αυξανόμενης και εξοικειωμένης με την επικοινωνία μέσα από τα τελευταία τεχνολογικά επιτεύγματα.

Ο παράγοντας «εμπειρία κατά τη χρήση» αποκτά αυξανόμενη βαρύτητα ως κριτήριο για την επιλογή του smartphone. Σημαντική είναι επίσης η διαθεσιμότητα εφαρμογών και η ευκολία στο κατέβασμά τους. Η εφαρμογή για το φαρμακείο θα δώσει την δυνατότητα στον πελάτη να ζήσει την εμπειρία του φαρμακείου χωρίς να προσέλθει στο φυσικό χώρο. Θα προδιατεθεί θετικά στις υπηρεσίες και τα προϊόντα του.

Στόχοι της εφαρμογής

Στόχους της εφαρμογής αποτελούν η προσέλκυση χρηστών, η συλλογή των στοιχείων τους, η αμφίδρομη επικοινωνία ένας προς ένα και η αύξηση των πωλήσεων και της ικανοποίησης από τις αγορές τους σύμφωνα με τις ανάγκες τους.

Η προώθηση της εφαρμογής στα καταστήματα (appstore & playstore) μπορεί να γίνει με μηνύματα στις οθόνες και στις εφημερίες, με έντυπο, με αποστολή στοχευμένου μηνύματος SMS, με καμπάνιες στο facebook, στην googleκαι αν το φαρμακείο διαθέτει με ενημέρωση από το e-shop.

Πλεονεκτήματα της εφαρμογής

Τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής για το φαρμακείο συνοψίζονται ως ακολούθως:

  • Καινοτομική διαφοροποίηση του φαρμακείου
  • Προσέγγιση ομάδων καταναλωτών με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
  • Ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας τους φαρμακείου
  • Προσέλκυση νέων πελατών
  • Δυνατότητα ΔΩΡΕΑΝ επικοινωνίας μέσω της πλατφόρμας PushNotification

Μελλοντικές αναβαθμίσεις

Μελλοντικά η εφαρμογή μπορεί να αναπτυχθεί σε θεματικές ενότητες με ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον όπως:

  • ηλεκτρονική κάρτα πελάτη
  • Αγορές μέσα από την εφαρμογή (in app purchases)
  • Παρουσιάσεις και κριτικές προϊόντων κ.λπ.

Οι θεματικές ενότητες της εφαρμογής είναι οι ακόλουθες:

IMG_2364

Splash screen

Η εφαρμογή ξεκινά με splashscreen για το Branding του φαρμακείου
 IMG_2365Αρχική οθόνη Η αρχική οθόνη έχει:

  • Επωνυμία και logo
  • Slideshow (προσφορές, υπηρεσίες, link στο facebook ή το e-shop ή οτιδήποτε επιθυμεί ο φαρμακοποιός)
  • 6 ενότητες
  • Σάρωση
  • Εφημερίες
  • Το φαρμακείο
  • Προσφορές
  • Κουπόνια
  • Υπενθύμιση Φαρμάκων
photo 2

Εφημερίες

Παρουσιάζονται τα εφημερεύοντα φαρμακεία σε ακτίνα 1 χιλιομέτρου ή όσο επιθυμεί ο φαρμακοποιός (όχι για όλη την  Αθήνα)  από το  φαρμακείο  του. Φυσικά1ο  θα προβάλλεται το φαρμακείο τις  ώρες λειτουργίας του.Οι εφημερίες παρουσιάζονται με αποτύπωση σε χάρτη
photo 3

Το φαρμακείο μας

Στην ενότητα προβάλλονται γενικές πληροφορίες για το φαρμακείο και τα στοιχεία επικοινωνία.Φυσικά υπάρχει επιλογή αποτύπωσης σε χάρτη.

Αν δεν υπάρχουν φωτογραφίες κάνουμε και την φωτογράφηση.

IMG_2370

Κουπόνια

Ενότητα  για παρουσίαση  των κουπονιών που μπορεί να εκμεταλλευτεί το φαρμακείο. Ο χρήστης της εφαρμογής μπορεί να χρησιμοποιήσει τα κουπόνια μόνο εφόσον κάνει register στην εφαρμογή. Ο φαρμακοποιός έτσι αποκτά  πρόσβαση και σε δημογραφικά στοιχεία των χρηστών για αποτελεσματικότερη επικοινωνία.
 icon1

Σάρωση Συνταγής

Ο χρήστης σαρώνει το barcode και φεύγει αυτόματα e-mail στο φαρμακοποιό ώστε να προετοιμάσει την συνταγή και να ενημερώσει τον χρήστη για την διαθεσιμότητα και τη συμμετοχή.Το barcode Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για σάρωση προϊόντος.

Η χρήση της υπηρεσίας προϋποθέτει ο χρήστης να έχει κάνει register.

IMG_2371

Υπενθύμιση φαρμάκων

Ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει την υπενθύμιση φαρμάκων. Οι υπενθυμίσεις ως notification με τα στοιχεία του φαρμακείου:«Φαρμακείο Σταθοπούλου»

Λήψη Χαπιού: κλπ

               IMG_2369

Προσφορές

Στην ενότητα των προσφορών παρουσιάζονται 3-5 προσφορές του φαρμακείο. Ταυτόχρονα οι ίδιες προσφορές ποροβάλλονται και στο PortaliFarmakeia (web, ios& androidapp) της εταιρείας.

 

Λοιπές Παροχές

  1. Έχει διαμορφωθεί πλατφόρμα για την αποστολή PushNotificationμηνυμάτων η οποία θα παραχωρηθεί για χρήση στα Φαρμακεία. Τα pushnotificationsείναι μηνύματα τα οποία αποστέλλονται ΧΩΡΙΣ χρέωση μέσω των δικτύων της Appleκαι της Googleσε όλους τους χρήστες της εφαρμογής. Η υπηρεσία αυτή κοστολογείται σε περίπου 300 € μηνιαίως και παρέχεται ΔΩΡΕΑΝ στα συνεργαζόμενα φαρμακεία.
  2. Το φαρμακείο θα έχει ΔΩΡΕΑΝ προβολή στο iFarmakeia.grκαι στις εφαρμογές του ιστότοπου στα έξυπνα τηλέφωνα (περισσότεροι από 90.000 χρήστες).
  3. Θα γίνει φωτογράφηση του φαρμακείου για αξιοποίηση των φωτογραφιών στην εφαρμογή.
  4. Θα υλοποιηθεί φόρμα καταχώρησης των στοιχείων των χρηστών για την συγκομιδή στοιχείων και δημογραφικών για λογαριασμό του φαρμακείου. Οι χρήστες θα υποχρεώνονται να καταχωρούν τα στοιχεία τους εφόσον επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τις ενότητες της σάρωσης συνταγής ή / και εξαργύρωσης κουπονιών.
  5. Θα σχεδιασθεί έντυπο για την επικοινωνία της εφαρμογής στους πελάτες του Φαρμακείου.
  6. Το φαρμακείο θα ενημερώνεται κάθε 15 ημέρες αρχικά και κάθε μήνα στη συνέχεια για τα στατιστικά της εφαρμογής όπως αυτά καταγράφονται από τις Appleκαι Google.
  7. Θα ενσωματωθεί ενότητα για την κάρτα πελάτη και την ενημέρωση των χρηστών για τα στοιχεία τους (πόντοι αγοράς) εφόσον υλοποιηθεί το απαραίτητο webserviceαπό την εταιρεία που υποστηρίζει την κάρτα πελάτη στο φαρμακείο.
  8. Θα αναβαθμίζει την εφαρμογή σύμφωνα με ανάγκες του φαρμακείου με συμβολικό κόστος.
  9. Θα δημιουργηθεί κλιπ και άλλες τεχνολογίες (qrcode) για την προώθηση της εφαρμογής από τις οθόνες του φαρμακείου.
  10. Θα δοθεί αποκλειστικότητα της εφαρμογής σε ακτίνα 500 μέτρων από το Φαρμακείο για έξι (6) μήνες τουλάχιστον.