Σωστές πρακτικές στο Facebook

Home » Social Media » Σωστές πρακτικές στο Facebook

Σωστές πρακτικές στο Facebook

Posted on

Σωστές πρακτικές στο Facebook

Το Facebook είναι το πολυπληθέστερο κοινωνικό δίκτυο παγκοσμίως με περισσότερους από 1.65 δις χρήστες παγκοσμίως. Tο 67% των ενεργών χρηστών του Facebook συμμετέχουν σε αυτό καθημερινά και μοιράζονται ψηφιακό περιεχόμενο με συγγενείς, φίλους και συναδέλφους, παρακολουθούν τα αγαπημένα τους προϊόντα, brands και επιχειρήσεις. Επιπλέον, χρησιμοποιούν το Facebook για να ενημερώνονται για την επικαιρότητα, να ζητάνε συμβουλές, και μοιράζονται τις εμπειρίες τους και οτιδήποτε άλλο θεωρούν ότι έχει αξία.

Με όλους αυτούς τους χρήστες να αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους, το facebook αποτελεί για τα Φαρμακεία μία μοναδική ευκαιρία να προσεγγίσουν το κοινό τους. Αναρτώντας φωτογραφίες, video και άρθρα μπορούν να προβάλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους και να δημιουργήσουν μία πιο βαθιά σύνδεση με τους πελάτες και τους συνεργάτες τους. Η καλύτερη και πιο «ακριβή» διαφήμιση, αν λάβει κανείς υπόψη τον χρόνο και τους πόρους που απαιτείται για να δημιουργηθεί, είναι το word of mouth. Με το Facebook το Φαρμακείο αναδεικνύει την εικόνα του μέσω της αλληλεπίδρασης – likes, σχόλια και κοινοποιήσεις – στα χρονολόγια των χρηστών. Οι φίλοι του χρήστη – πελάτη του Φαρμακείου –  θα ενημερωθούν για το like του φίλου τους στο δικό τους χρονολόγιο, ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητα του Φαρμακείου και τον βαθμό εμπιστοσύνης στις προτάσεις του.

Η ενεργή παρουσία του Φαρμακείου στο Facebook δημιουργεί κάποιες ευκαιρίες:

  • Ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του Φαρμακείου. Μία δημοσίευση εμφανίζεται χωρίς κόστος σε πλήθος χρηστών που ακολουθούν τη σελίδα του Φαρμακείου.
  • Μέσο αλληλεπίδρασης με τους πελάτες. Το Φαρμακείο ενημερώνει του πελάτες και οι πελάτες αποκτούν ένα ακόμη μέσο επικοινωνίας με τον Φαρμακοποιό που εμπιστεύονται.
  • Ανάδειξη της επιστημοσύνης. Με την ανάρτηση συμβουλών το Φαρμακείο μπορεί να αναδείξει την σημαντικότητα του ρόλου του στη Φαρμακευτική Φροντίδα.
  • Στοχευμένη δημοσίευση/διαφήμιση. Το Facebook διαθέτει πληροφορίες για τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών, τα ενδιαφέροντά τους κατά την περιήγηση στο δίκτυο, την εκπαίδευση τους, που εργάζονται κ.λπ. Με βάση αυτά τα στοιχεία έχει διαμορφώσει μία πλατφόρμα διαφήμισης παρέχοντας την ευκαιρία στις επιχειρήσεις να στοχεύουν τα τμήματα καταναλωτών που επιθυμούν.

Τι είναι το marketing

Marketing είναι να αναγνωρίζεις τις ανάγκες των πελατών και να δημιουργείς, να αναπτύσσεις και να παρέχεις, με αμφίδρομη επικοινωνία, υπηρεσίες και προϊόντα που ικανοποιούν αυτές τις ανάγκες.

Τι έχει αλλάξει;

Ο «Έξυπνος» καταναλωτής αποτελεί πλέον μέλος κοινωνικών δικτύων, διερευνά και αξιολογεί την κάθε του ανάγκη πριν κάνει την οποιαδήποτε αγορά και μοιράζεται τη γνώση και εμπειρία του με τα λοιπά μέλη της κοινωνίας του.

Ενδιαφέροντα στατιστικά για το Facebook

  • Παγκόσμιοι μηνιαίοι χρήστες: 1.65 δις, 15% περισσότεροι από το 2015
  • Παγκόσμιοι ημερήσιοι χρήστες 1.09 δις, εκ των οποίων 307.000.000 χρήστες στην Ευρώπη 16%, περισσότεροι από το 2015
  • Πέντε (5) νέα προφίλ ανοίγονται κάθε δευτερόλεπτο
  • Οι χρήστες «ανεβάζουν» 300 εκατομμύρια φωτογραφίες κάθε ημέρα
  • Ο μέσος χρόνος περιήγησης είναι τα 20 λεπτά
  • Κάθε λεπτό στο Facebook γίνονται 293.000 δημοσιεύσεις με 136.000 φωτογραφίες
  • Οι χρήστες smartphones ελέγχουν το timeline τους 14 φορές την ημέρα

Σύμφωνα με έρευνα το 62% των marketers αναφέρουν ότι το Facebook είναι σημαντικό για την εταιρεία τους.

Αποτελεσματική διαχείριση της παρουσίας (σελίδας) στο Facebook

Αν και το Facebook εξελίσσεται συνεχώς, υπάρχει πλέον μία κρίσιμη μάζα δεδομένων από τη χρήση του, η οποία επιτρέπει να εξαχθούν συμπεράσματα και να προταθούν κάποιες βασικές πρακτικές που σε κάποιο βαθμό εξασφαλίζουν την επιτυχημένη διαχείριση του μέσου.

Προτεινόμενες ενέργειες

To Φαρμακείο οφείλει σύμφωνα με τις αρχές χρήσης του Facebook, ως επιχείρηση να προβάλλει την παρουσία του στο κοινωνικό δίκτυο από επαγγελματική σελίδα και όχι από προσωπικό προφίλ. Τα προφίλ χρησιμοποιούνται μόνο από άτομα και όχι επιχειρήσεις. Προσοχή αν χρησιμοποιείτε προφιλ αντί σελίδας υπάρχει κίνδυνος ανά πάσα στιγμή το Facebook να σας καταργήσει το προφίλ.

  • Συμπλήρωσε επαρκώς το στοιχεία του φαρμακείου σου

Το Facebook επιτρέπει στις επαγγελματικές σελίδες να έχουν σύντομο ιστορικό, το ωράριο λειτουργίας, τηλέφωνα επικοινωνίας, σύνδεσμό σε ιστοσελίδα κ.ο.κ τα οποία και πρέπει να συμπληρώνονται επαρκώς για την πληρέστερη εικόνα του Φαρμακείου στο δίκτυο.

Οι εικόνες εξωφύλλου και προφίλ θα πρέπει να είναι αναγνωρίσιμες από τον πελάτη του Φαρμακείου ώστε να γίνεται με ευκολότερο τρόπο η «σύνδεση» του φυσικού χώρου με την σελίδα στο Facebook. Προτείνεται η χρήση του λογοτύπου του Φαρμακείου ως φωτογραφία προφίλ. Μην ξεχνάμε ότι κάθε δημοσίευση εμφανίζεται στο χρονολόγιο των χρηστών με την φωτογραφία προφίλ και την ονομασία της σελίδας. Όσο πιο αναγνωρίσιμα είναι τόσο εντονότερη θα είναι η συσχέτιση με το φυσικό χώρο. Η φωτογραφία εξωφύλλου είναι καλό να προσαρμόζεται στο ύφος της κάθε ενέργειας marketing που υλοποιεί κατά περιόδους το Φαρμακείο είτε ηλεκτρονικά είτε στο φυσικό χώρο.

  • Προώθησε την επιστημοσύνη και την συμβουλή σου

Ο χρήστης του Facebook είναι επαρκώς καταρτισμένος τεχνικά ώστε να μπορεί να αναζητήσει σε διάσημες ιστοσελίδες π.χ. skroutz προϊόντα σε προσφορά. Ως εκ τούτου, η δημοσιοποίηση προσφορών από τη σελίδα του Φαρμακείου στο Facebook δεν ενδείκνυται ως στρατηγική. Το Φαρμακείο πρέπει να προβάλλει συμβουλές υγείας και ευεξίας και να αναδεικνύει την επιστημοσύνη του και την σημαντικότητά του στην Φαρμακευτική Φροντίδα, αυτό διαφοροποιεί το Φαρμακείο από άλλα κανάλια διανομής.

Το Facebook παρέχει αναλυτικά στατιστικά τόσο για τους φίλους της σελίδας όσο και για τους χρήστες του γενικά. Αναλύοντας τα στατιστικά το Φαρμακείο έχει την δυνατότητα να στοχεύει αποτελεσματικότερα το κοινό που επιθυμεί με το ανάλογο περιεχόμενο.

Το Facebook γνωρίζει τα δημογραφικά στοιχεία και τα ενδιαφέροντα των χρηστών και προσφέρει τα εργαλεία στόχευσης για τις επιχειρήσεις. Με αυτό τον τρόπο, το Φαρμακείο προβάλει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα του στο κοινό που επιθυμει.

Πρωτοτύπησε  – Χρησιμοποίησε video, εικόνες και γραφήματα

Είναι τόσο μεγάλος ο όγκος των πληροφοριών και του περιεχομένου που αν δεν πρωτοτυπήσεις δύσκολα κεντρίζεις το ενδιαφέρον των χρηστών.

Ευχαρίστησε το κοινό σου με διαγωνισμούς, δημοσιεύσεις με χιούμορ…

Με τον ίδιο τρόπο που επικοινωνούμε στο Φαρμακείο πρέπει να αντιμετωπίζουμε και τους φίλους μας στο Facebook.

Απάντησε σύντομα σε όλα τα σχόλια και τα μηνύματα που δέχεσαι

Όπως απαντάτε σε κάθε σχόλιο και ερώτηση στο Φαρμακείο, οφείλετε να απαντάτε και στα σχόλια στη σελίδα του Φαρμακείου στο Facebook.

Μη Προτεινόμενες ενέργειες

Μην δημιουργείς «θόρυβο» στο κοινό σου

Οι πολλές δημοσιεύσεις δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι το ίδιο ενδιαφέρουσες και θα «κουράσουν» τους φίλους της σελίδας, οι οποίοι τελικά θα πάψουν να ακολουθούν.

Μην δημοσιεύεις μόνο προσφορές και εκπτώσεις (κανόνας 90-10)

Μία σελίδα Φαρμακείου που δημοσιεύει μόνο προσφορές κουράζει με τον ίδιο τρόπο που θα κούραζε η προσέγγιση και στο Φαρμακείο. Ο χρυσός κανόνας για το περιεχόμενο είναι μόνο 10% προσφορές, έως 30% δεν δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα.

Μην αναφέρεσαι σε πολιτικά και θρησκευτικά θέματα

Απόφυγε αναφορές σε θέματα που προκαλούν φανατισμό και αντιπροσωπεύονται από ακραίες θέσεις.

Μην αναδημοσιεύεις περιεχόμενο διαρκώς που δεν είναι πρωτότυπο

Κάνοντας διαρκώς κοινοποιήσεις δεν πρωτοτυπείς. To Facebook επιθυμεί πρωτότυπο περιεχόμενο που ευχαριστεί τους χρήστες και ως εκ τούτου οι αναδημοσιεύσεις εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να έχουν μεγάλη απήχηση.

Μην χρησιμοποιείς ψεύτικα προφίλ ή αγορασμένα likes

Το πλήθος των φίλων της σελίδας με «ψεύτικα» Likes θα είναι μεγάλο, αλλά δεν προσφέρει τίποτε απολύτως στο Φαρμακείο.

Πρόσεχε τις εκφράσεις σου, την γραμματική και το συντακτικό σου

Μην αγνοείς ή σβήνεις αρνητικά σχόλια – απάντησέ τα όλα