Ψηφιακός Μετασχηματισμός: Ή τώρα ή ποτέ;

Home » Strategy » Ψηφιακός Μετασχηματισμός: Ή τώρα ή ποτέ;
Ψηφιακός Μετασχηματισμός Ή τώρα ή ποτέ;

 

Η πανδημία κατά κάποιον τρόπο επέβαλλε τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ακόμη και στις επιχειρήσεις που παραδόξως τον είχαν ακόμη στα μακρινά τους πλάνα.

 

Τα ψηφιακά κανάλια ίσως αποτελούν τον τελευταίο καιρό τον κύριο μοχλό κίνησης των πωλήσεων, ενώ παράλληλα, όντας πλέον αναβαθμισμένα, προσδίδουν χαμηλά κόστη στον προϋπολογισμό μιας επιχείρησης.

Όταν αυτά αξιοποιούνται σωστά, μπορούν να αυξήσουν την κίνηση τόσο των ηλεκτρονικών, όσο και των φυσικών καταστημάτων. Αυτό που σίγουρα χρειάζεται, είναι να γνωρίζουμε «πού θέλουμε να πάμε», και με τις κατάλληλες στρατηγικές να σχεδιάζουμε το «πώς θα φτάσουμε έως εκεί».

Σίγουρα ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός δεν καθίσταται πανάκεια. Κάθε επιχείρηση θα πρέπει να προσανατολίσει τις επενδύσεις της στους τομείς που έχουν μεγαλύτερη για εκείνη αξία και αποδίδουν το μέγιστο δυνατό για εκείνη κέρδος.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας οι καταναλωτές περνούν περισσότερο χρόνο συνδεδεμένοι, με την αύξηση της online δραστηριότητάς τους να αγγίζει το 50%. Ανταλλάσσουν περισσότερα μηνύματα, διαβάζουν νέα και βιβλία περισσότερο διαδικτυακά, βρίσκονται περισσότερο στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, παρακολουθούν σειρές, ταινίες και βίντεο, δουλεύουν από το σπίτι.

Δημιουργία μιας ξεχωριστής Omnichannel εμπειρίας

Η διευκόλυνση των πελατών να αναζητούν και να βρίσκουν αυτό που θέλουν όταν το θέλουν, άμεσα και γρήγορα, ίσως θα πρέπει να θεωρείται πλεόν δεδομένη. Η βελτιστοποίηση των ψηφιακών εργαλείων και μέσων για την επίτευξη των διαδικασιών της πληροφορίας, της αναζήτησης, της αγοράς, και όλων εκείνων που αφορούν το εκάστοτε κανάλι, αλλά και πελάτη θα πρέπει να αποτελεί πρωτεύον στόχο.

Επένδυση στην εμπειρία πελάτη με Omnichannel Marketing στρατηγικές

Στοιχηματίζοντας στην εξατομίκευση

Με τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό ουσιαστικά στοχεύουμε στη δημιουργία κάτι νέου. Αυτό μπορεί να είναι μια βελτίωση στην εμπειρία των πελατών, από εκείνο το στάδιο που αφορά την εξυπηρέτηση και επικοινωνία, έως εκείνο που χρησιμοποιεί τις πληροφορίες και τα δεδομένα από την ψηφιακή τους παρουσία και συμπεριφορά για την εξατομίκευση και προσφορά στοχευμένων σε εκείνους νέων προϊόντων.

Η εξατομίκευση έχει βοηθήσει και βοηθά στην αύξηση τόσο των υπαρχόντων και σημαντικών πελατών, όσο και των δυνητικών πελατών μιας επιχείρησης.

Τα δεδομένα, ως το ψηφιακό αποτύπωμα των πελατών-στόχων, εφόσον αξιοποιούνται και χρησιμοποιούνται σωστά, μπορούν πραγματικά να αποδώσουν με την κατάλληλη στόχευση. Ο πελάτης μπορεί να βρεθεί την στιγμή που είναι διαθέσιμος, κι όταν προσεγγιστεί με το κατάλληλο για εκείνον περιεχόμενο, η επιτυχία του αποτελέσματος είναι αναπόφευκτη.

Η εποχή του «on demand» digital marketing

Το κλειδί είναι η σωστή αναγνώριση του πελάτη, κι έπειτα ο εντοπισμός το σωστού ψηφιακού καναλιού για να προσεγγιστεί. Στην συνέχεια δημιουργείται ένα «οικοσύστημα», το οποίο με την διαρκή ανατροφοδότηση θα μπορεί να φέρνει και το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Η ενσωμάτωση της εξατομίκευσης σε όλα τα κανάλια σύνδεσης και επικοινωνίας με τους πελάτες, μπορεί πραγματικά να εξασφαλίσει συνέπεια και σαφήνεια, σε μια περίοδο με μεγάλη σύγχυση και πολυπλοκότητα, όπως αυτή που διανύουμε.

Το αν ο πελάτης θα ανταποκριθεί; Όταν κάτι τον ενδιαφέρει, σίγουρα ναι. Το αν μια επένδυση σε ψηφιακά μέσα, θα καταστεί μακροχρόνια ωφέλιμη; Όταν όλα γύρω μας αλλάζουν και μετασχηματίζονται με τόσο γρήγορους ρυθμούς, δεν το ξέρουμε με βεβαιότητα.

Όμως, η δυνατότητα να αλλάζεις γρήγορα τρόπο σκέψης και να προσαρμόζεσαι σε οποιαδήποτε αλλαγή συντελείται, μπορεί σίγουρα να καταστεί κερδοφόρα.

Posted on